Велосипедні ліхтарики
Світло на велосипеді ділиться на дві категорії:
1) Габаритне освітлення призначене для позначення велосипедиста на дорозі. Для габаритного освітлення застосовуються різні катафоти, ліхтарики, світловідбиваючі стрічки на рамі, кермі, рюкзаку, одязі велосипедиста.
2) Освітлення дороги - Для освітлення дороги застосовуються фари і ліхтарі, що мають різні характеристики, але всі вони створені з однією метою — забезпечувати хороше освітлення дорожнього полотна.
До недавнього часу джерелом світла були тільки ліхтарі, використовують лампочки розжарювання. З появою напівпровідникових світлодіодів ситуація докорінно змінилася і тепер вони повністю витіснили лампочки розжарювання.
Плюсів у світлодіодів маса:
-більш висока світловіддача (при меншому споживанні)
-механічна стійкість — ні скляної колби і нитки розжарювання
-невеликі габарити, що дає можливість поставити кілька світлодіодів в одну фару
-компактність елементів живлення
-при пошкодженні немає небезпеки порізатися осколками
До недоліків можна віднести:
-необхідність виділення місця на кермі (в основному всі кріплення під ліхтарі для закріплення їх на кермі)
-більш висока ціна
Основні характеристики велосипедного ліхтаря:
-габарити
-інтенсивність світла
-кріплення
-елементи живлення
За габаритами зрозуміло — різна конструкція ліхтариків передбачена як для гарного охолодження пристрою і установки в нього елементів живлення, так і для додання певного стилю. Тут ви вирішуєте, чи ліхтарик підходити по стилю і інші характеристики не так важливі, або він повинен бути практичним і світити як можна довше і яскравіше.
При виборі слід враховувати такі важливі параметри, як: світловий потік, розсіювання світла і освітленість.
Потужність світлового потоку вказується на будь-якому пристрої, метою якого є висвітлення і вказується в люменах. Люмени — загальний показник потужності світлового потоку, він показує скільки світла виробляє пристрій без урахування розсіювання.
Розсіювання світла — кут виходу світлового потоку джерела світла. Це індивідуальний параметр вибирається з урахуванням комфортності їзди. Комусь зручніше їздити з ліхтарем, які висвітлюють 150-180°, для кого-то потрібен ліхтар, висвітлює віддалені об'єкти з кутом розсіювання 15-20º.
Освітленість — параметр, який часто плутають з потужністю світлового потоку. Вказується в люксах і позначає освітленість об'єкта, на який падає світло. Саме по освітленості часто вибирають ліхтар, бо як наочно видно зони поділу світу:
Світлове пляма — пляма світла з дуже гарною освітленістю;
корона — перехідна зона;
розсіяне світло — йде в тінь зона освітленості, об'єкти в цій зоні висвітлюються погано.
Кріплення
Спочатку всі кріплення для фар транспортних засобів були незнімними, тепер же з'явилися інші типи кріплень, для більш зручного використання. Жорстко закріплені ліхтарі застосовуються в обмежених випадках — коли потрібен стабільний джерело освітлення і габарити ліхтаря досить великі.
Еластичне кріплення. Виконаний з силікону ремінець швидко і зручно кріпиться на будь-якому місці керма, рами, спиць, зайнявши для установки декілька секунд часу. На габаритних ліхтарях з силікону часто виконується як корпус, так і кріплення. До плюсів можна віднести дешевизну і простоту установки. До недоліків — недовговічність, неможливість використання в холодну пору року і слабке фіксування ліхтаря.
Кріплення на тілі. Здійснюється за допомогою стяжок на гумці і «липучок». Один з найбільш зручних способів кріплення часто використовується велосипедистами для закріплення габаритних ліхтарів, світловідбивних смуг, кріплення на рюкзак і шолом.
Знімне кріплення. Найбільш поширений кріплення у велосипедному світі. Завдяки своїй простоті, компактності і зручності завоював весь світ. Являє собою порожнистий циліндр, без сектора. В цей просвіт і встановлюється ліхтар. Кріплення виконано з не дуже еластичної гуми. Переваги кріплення: простота установки самого кріплення, хороша фіксація ліхтаря, легкість зняття ліхтаря при необхідності. До недоліків — простота зняття ліхтарів на руку злочинцям, вони легко можуть цим скористатися.
Елементи живлення велофонаря
Внутрішні встановлюються безпосередньо в корпусі ліхтаря. Це габаритні ліхтарики з елементами живлення, званими «таблетками» за зовнішню схожість та сучасними елементами з маркою 18650, які встановлюються в корпус більшості велосипедних (і не тільки) ліхтарів.
акумы для ліхтаря
Виносні елементи живлення застосовуються з-за конструктивної необхідності, коли фара або ліхтар були б занадто громіздкими, якби акумулятори встановлювалися всередині корпусу. В таких джерелах світла часто багато місця займає відбивач, нерідко з двома і більше, світлодіодами. У виносних елементах живлення найчастіше застосовуються ті ж акумулятори марки 18650.
велофара
Тривалість світіння не завжди залежить від кількості акумуляторів, встановлених на пристрої. Найчастіше це залежить від потужності використовуваного в пристрої світлодіода (лампочки).
Задній ліхтар
Дуже важливий елемент позначення велосипедиста на нічній дорозі. На темній дорозі велосипедиста, який не має габаритів стає помітно з відстані близько 30 м. Можна легко порахувати, скільки потрібно водієві автомобіля, щоб зреагувати і не допустити зіткнення. При допустимій швидкості 60 км/год це не більше 1,5 с. А якщо швидкість автомобіля вище..?
З використанням світлоповертаючих стрічок відстань видимості збільшується до 80м, а з увімкненим заднім габаритом — до 250м. При можливості, потрібно робити так, щоб велосипед вночі світився, як новорічна ялинка і все навколо бачили, що по дорозі рухається велосипедист.
Випускаються також задні ліхтарі, що позначають безпечну зону за допомогою лазерів. Переважна більшість задніх ліхтарів мають кілька програм мигання, для поліпшення помітності на дорозі.