Продавець VeloProClub розвиває свій бізнес на Prom.ua 5 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2386 відгуків
Безкоштовна доставка на всі велосипеди СROSS, CRONUS, TITANТоп ПРОПОЗИЦІЯ
VeloProClub
Контакти
VeloProClubШевякін Богдан
Велика Кільцева Дорога 1в ( на майданчику торгового центру METRO Cash Carry), Київ, Україна
+380 (73) 481-88-34
Відділ Продажів
+380 (73) 227-97-26
Відділ Продажів
0 (800) 20-43-63
Відділ Продажів
+380634732482+380634732482
Мапа

Типи велосипедних гальм

Типи велосипедних гальм

Барабанні гальма
Зазвичай такий гальмо вбудовується в задню втулку . Гальмівні колодки виконані у вигляді барабана, який притискається до внутрішньої поверхні втулки. Гальмівний механізм приводиться в дію зворотним обертанням педалей . Такі гальма застосовуються у вітчизняних дорожніх велосипедах (втулки типу «Торпедо» і «ГАЗ»).
Головні переваги гальм цього типу — висока зносостійкість і простота в

обслуговування: вони практично не вимагають регулювання. Крім того, робота цих гальм не залежить від погодних умов.
Недоліки пов'язані з ножним приводом — якщо шатуни знаходяться у вертикальному положенні, то ефективність гальмування різко зменшується. Часто це не дає можливості застосувати екстрене гальмування. А якщо в рух ланцюг зіскакує зі зірочок, то велосипед взагалі залишається без гальм . При використанні барабанних гальм в гірській і сильнопересеченной місцевості треба враховувати, що на затяжних спусках деталі гальма сильно нагріваються і мастило в ньому швидко вигоряє. Робота гальмівного механізму при цьому порушується, відбувається інтенсивний знос внутрішньої поверхні втулки , а колесо може почати «закушувати». Тому задні барабанні гальма часто дублюється ободним, встановленими на передньому колесі.

Ободні гальма
Тут гальмівні колодки притискаються безпосередньо до обода колеса. В даний час це самий розповсюджений тип велосипедних гальм.


кліщові з бічної тягою

векторні (V-brake)

кантеливерные


Переваги ободних гальм — простота в установці і обслуговуванні, невисока ціна, достатньо висока ефективність гальмування. Ручний привід забезпечує високу оперативність.
Недоліки. Серйозним недоліком ободних гальм є те, що гальмівні колодки володіють абразивними властивостями: вони спрацьовують обід і зношуються самі, тому гальма часто доводиться регулювати. Якщо інтенсивно кататися в умовах гірської або пересіченій місцевості, то можна досить швидко протерти алюмінієвий обід буквально до дірок. Їзда по брудних дорогах теж призводить до підвищеного зносу бічних поверхонь обода.
Інший недолік ободних гальм — залежність від погодних умов. У сиру погоду гальма скриплять, а ефективність гальмування дещо погіршується, і це необхідно враховувати при їзді. У зимовий час гальма працюють значно гірше, ніж влітку. Сніг на ободі різко зменшує ефективність гальмування, а з обмерзлими ободами гальма працюють дуже погано — гальмування починається не відразу, колесо має зробити як мінімум один оборот з притиснутими до обода колодками. Є декілька різновидів ободних гальм . На вітчизняних велосипедах застосовувалися гальма кліщового типу з бічним тягою. Такі гальма встановлюються на передні колеса дорожніх велосипедів (в доповнення до барабанного заднього гальма). Шосейні велосипеди теж часто обладнуються гальмами цього типу.
Кантилеверные гальма з центральною тягою, поширені в середині 90-х років, зараз майже повсюдно вийшли з ужитку — їх ефективність була недостатньою, що пояснюється кінематикою приводу.
Сучасні гірські і туристичні велосипеди часто обладнуються векторними гальмами . Вони забезпечують досить високу ефективність гальмування, але при цьому досить вимогливі до якості обода. Хід гальмівних колодок гальм у такого типу виявляється дуже невеликим (порядку 2-3 мм) і навіть невелика «вісімка» призводить до задеванию колодками за обід.

Механічні і гідравлічні дискові гальма

Дисковий гальмо переднео колеса
Цей тип гальм спочатку застосовувався в мотоциклах і автомобілях, але останнім часом починає активно використовуватися і в велосипедах.
У гальмах цього типу гальмівні колодки притискаються до диска, який встановлений на втулці колеса. Гальмівний механізм приводиться в дію за допомогою гальмівних ручок, встановлених на кермі. Рукоятки можуть бути з'єднані з гальмівним механізмом (т. зв. калипером) як сталевими тросиками (механічні дискові гальма), так і гідролінії (гідравлічні дискові гальма).
Переваги дискових гальм — практично повна незалежність від погодних умов. Ефективність гальмування залежить тільки від стану гальмівних колодок і дисків. Важливою перевагою є також незалежність від стану обода — «вісімки», забруднення і замаслювання Гідравлічні гальма обіднийобода ніяк не впливає на роботу гальм. Термін служби ободів зростає багаторазово, тому що їх не спрацьовують гальмові колодки. Відпадає необхідність частого регулювання гальм — їх треба налаштувати один раз, а потім тільки міняти гальмівні колодки по мірі їх зносу.
Недоліки — більш висока ціна, в порівнянні з гальмами alloy v-brake. Втім, є тенденція до її зниження. Більш складна, ніж у ободних гальм, процедура установки і налаштування. Правда, налаштування можна робити значно рідше. Дискові гальма вимагають високої жорсткості рами, передньої вилки і коліс, тобто спиць і обода...

Існують і інші типи гальм — ободная гідравліка, іноді застосовується одночасно трос і гідравліка (механіко-гідравлічні гальма).

Механічні дискові гальма
У гальмах цього типу гальмівна ручка з'єднана з калипером з допомогою сталевого троса. Таке рішення має ряд переваг — простота конструкції, відносна дешевизна, висока надійність і ремонтопридатність. Це особливо важливо, якщо велосипед планується використовувати в далеких велосипедних походах по ненаселеній місцевості.
До недоліків механічних гальм відносять те, що трос при гальмуванні розтягується, з-за чого ефективність гальмування виходить трохи нижче, ніж у гідравлічних гальм.
При виборі механічного гальма треба врахувати, що у багатьох дешевих моделях з гальмівною ручкою з'єднана тільки одна гальмівна колодка. Друга колодка є нерухомою, хоча її положення можна відрегулювати. При цьому в процесі гальмування гальмівний диск деформується і ефективність гальмування зменшується.
У більш дорогих моделях механічних гальм рухомими робляться обидві колодки.
Дискові механічні гальма — це дешева альтернатива гідравлічним гальмах, але оптимальна для далеких походів .

Гідравлічні дискові гальма

Гидравличееский дискове гальмоУ гальмах цього типу гальмівна ручка з'єднана з калипером з допомогою гідролінії.
Переваги. Оскільки рідина практично нестислива, ефективність таких гальм виходить дуже високою. Гідравлічний привід забезпечує дуже хорошу якість управління гальмами (так звану модуляцію, тобто зв'язок між зусиллям на рукоятці і гальмівним зусиллям).
Якщо гальма обладнані розширювальним бачком, то перепади температури повітря ніяк не позначаться на роботі гальм. Але у них є особливість — велосипед з такими гальмами не рекомендується надовго (довше, ніж на кілька годин) перевертати догори колесами, тому що бульбашки повітря з розширювального бачка можуть потрапити в гидролинию і ефективність роботи гальм різко впаде.
Деякі моделі гідравлічних гальм не мають розширювального бачка, тому при сильних перепадах температур (наприклад, на морозі) їм необхідно регулювання.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner