Продавець VeloProClub розвиває свій бізнес на Prom.ua 4 роки.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
2234 відгуків
Безкоштовна доставка на всі велосипеди СROSS, CRONUS, TITANТоп ПРОПОЗИЦІЯ
VeloProClub
Контакти
VeloProClubШевякін Богдан
Велика Кільцева Дорога 1в ( на майданчику торгового центру «METRO Cash & Carry»), Київ, Україна
+380 (73) 481-88-34
Відділ Продажів
+380 (73) 227-97-26
Відділ Продажів
0 (800) 20-43-63
Відділ Продажів
+380634732482+380634732482
Мапа
+380 (73) 481-88-34
+380 (73) 227-97-26
0 (800) 20-43-63

Каретки велосипедні. Сумісність кареток

Каретки велосипедні. Сумісність кареток

 

Велосипедна кареткаІснує багато стандартів цілком собі звичайні велосипедних кареток з великою кількістю типорозмірів.

По конструкції каретки бувають розбірними (система конус-чашка з кульковими підшипниками (як правило, поміщеними в сепаратор) і нерозбірними, зібраними на промислових підшипниках закритого типу. Каретки на пром.підшипниках мають набагато кращу пилу і, як наслідок, значно більший термін служби кареток, заявлена виробником в деяких випадках є досить сумнівною, але не це є темою даної статті.

Шатуни. Стандарти.

Тип каретки, яка встановлюється на велосипед залежить як від рами велосипеда, так і від системи шатунів. Найбільш поширені такі стандарти шатунів:

1. Шатуни під клини. Стандарт, використовуваний в старих велосипедах, а також у найбільш дешевих сучасних велосипедах. Шатуни одягаються на вал і фіксуються за допомогою клинів. Перевагою даного стандарту є дешевизна компонентів, а недоліком - дуже мала жорсткість кріплення, в результаті чого клини і посадочні місця розбиваються і потрібна часта заміна компонентів.

Тип валу каретки

2. Шатуни під квадрат. Це, напевно, найбільш часто зустрічається тип шатунів на сучасних велосипедах низького і середнього цінового діапазону. Шатун має посадочний отвір квадратної форми з трохи скошеними кутами і напресовывается на вал каретки. Сам вал має форму усіченої піраміди і розширюється ближче до рами. В залежності від моделі шатунів може знадобитися каретка з різними довжинами валу. З асортименту Shimano в Україні доступні каретки Shimano BB-UN26 з валом квадратного перетину довжиною від 110 до 127 мм

pic_20aeb71043b182dc25884cb8a81017f0_1920x9000_1.jpg

3. Shimano Octalink. Існує 2 різних стандарту: Octalink V1 і Octalink V2. Каретки Octalink V1 має 8 шліців довжиною 5 мм і шириною 2 мм, а Octalink V2 - також 8 шліців, але їх довжина становить 9 мм, а ширина - 2.8 мм. На сьогоднішній день шатуни стандарту Octalink V1 не виробляються, а стандарту Octalink V2 не поставляються в Україну як запчастина, а тільки встановленими на готові велосипеди. Офіційний постачальник Shimano в Україні поставляє каретки Shimano BB-ES25 стандарту Octalink V2. Найбільш відомі виробники шатунів даного стандарту - це Shimano, FSA і Ritchey. Довжина валу каретки підбирається під конкретну модель шатунів.

Таблиця вибору довжини валу каретки для актуальних моделей шатунів під квадрат і Octalink V2.

Довжина валу каретки

4. ISIS. Незабаром після запуску компанією Shimano стандарту Octalink, в противагу йому компанія Race Face розробила відкритий стандарт - ISIS (який також підтримали Truvativ, FSA). Цей стандарт також передбачає шліцьове з'єднання каретки з шатунами, але при цьому форма і кількість шліців відрізняються від попереднього стандарту. Шатуни і каретки даного стандарту випускаються (або випускалися) компаніями Controltech, FSA, Gusset, RaceFace і Truvativ. Особливістю даного стандарту є однакова довжина валу для всіх систем шатунів: якщо Вам потрібен чейнлайн 48.5 мм - потрібно встановлювати каретку з валом 113 мм. Встановивши каретку з довжиною вала 118 мм, Ви збільшите чейнлайн на 2.5 мм.

5. Truvativ PowerSpline. Варіації на тему шліцьового з'єднання від компанії Truvativ. Каретки даного стандарту мають більшу кількість шліців (12 шліців проти 10) і менший діаметр вала, ніж ISIS. Каретка сумісна з двома системами шатунів - IsoFlow і FiveD.

6. Truvativ Howitzer. Ще один варіант шліцьового з'єднання. Зовні посадочні місця на шатунах схожі на ISIS, але ці два стандарти між собою не сумісні. Каретки Truvativ Howitzer мають зовнішні підшипники і окрему вісь. За рахунок такого конструктивного зміни досягається більша жорсткість з'єднання.

7. Інтегрована вісь. Існує кілька стандартів шатунів з інтегрованою віссю, особливості яких будуть описані нижче. Загальною рисою є інтегрована в один з шатунів.

Shimano Hollowtech II7.1 Shimano Hollowtech II. Це перший стандарт шатунів, в якому вісь каретки (збільшеного до 24 мм діаметру) запресована в правий шатун. Дана конструкція в поєднанні з кареткою з збільшеним діаметром підшипників знижує вагу системи шатуни-каретка, а також підвищує жорсткість з'єднання. Лівий шатун одягається на шліци вала, притягається пластиковим притискним болтом і фіксується двома болтами, розташованими перпендикулярно осі обертання.

На поточний день всі шатуни Shimano серії Deore і вище (для шосейних велосипедів - Sora і вище), а також деякі несерийные моделі і моделі для екстремальної їзди - Saint і Zee виготовляються саме за цим стандартом.

FSA Mega EXO7.2 FSA Mega EXO. В цілому повторює стандарт Hollowtech II - та ж інтегрована в правий шатун вісь і виносні чашки каретки. Каретки і шатуни стандартів FSA Mega EXO і Shimano Hollowtech II в своїй більшості сумісні між собою (виняток становлять шатуни FSA з 19-міліметрової віссю, наприклад FSA Omega).

Є 2 типу кріплення лівого шатуна: як видно на монтажною схемою, перший тип повністю повторює конструкцію японців, у другому ж випадку шатун просто притягається до валу каретки без додаткових фіксуючих болтів, розташованих перпендикулярно осі обертання.
 

RaceFace X-Type7.3 RaceFace X-Type. Аналог попередніх двох стандартів від канадської компанії RaceFace. Щоб відрізнятися, вісь інтегрована не правий, а лівий шатун. Правий встановлюється точно так само, як і у FSA другого варіанту кріплення. Шатуни і каретки повністю сумісні з компонентами від Shimano і FSA.

 

Truvativ GXP7.4 Truvativ GXP (Giga-X-Pipe). В цілому, даний стандарт дуже схожий на три попередніх, але з ними не сумісний. Діаметр валу також становить 24 мм, але сам вал ступінчастий, з-за чого в каретці використовуються підшипники з різним внутрішнім діаметром (праворуч - 24 мм, а зліва - 22 мм). Шатуни і каретки даного стандарту не сумісні з подібними продуктами інших виробників. Лівий шатун одягається на вал і притягується притискним болтом.
 

Campagnolo Ultra-Torque7.5 Campagnolo Ultra-Torque. У 2007 році компанія Campagnolo презентувала власний стандарт шатунів з інтегрованою віссю. У даному стандарті вісь розділена на 2 частини, які впресовані в лівий і правий шатун. При установці половини осі стягуються між собою і чіпляються один за одного зубцями.

7.6 BB30. Хоча BB30 - це стандарт кареточного вузла, розроблений компанією Cannondale, його, все ж, буде доцільно розглянути в главі, присвяченій стандартам шатунів, так як під дані каретки необхідні не сумісні ні з чим іншим системи шатунів. Дані шатуни також мають інтегровану вісь, але її діаметр значно більше - 30 мм. Така зміна дозволило виготовляти осі не з сталі, а з алюмінію, тим самим помітно знизити вагу без втрати міцності. Ще однією корисною особливістю даного стандарту є зменшення Q-фактора шатунів (відстань між площинами в яких розташовані отвори кріплення педалей).

Існують ще різні екзотичні стандарти, але, зважаючи на їх малу поширеність, розглядати в цій статті ми їх не будемо.

Багато хто вважає, що всі різьбові кареточних вузли однакові, але це далеко не так. На сайті Великого і Могутнього Шелдона Брауна можна побачити 7 різних стандартів різьб. Тут ми розглянемо найбільш поширені:

Кареточний вузол рами1. Англійська різьба (BSA чи I. S. O.). Розмір різьби становить 1.37"x24 tpi. Ширина кареточного вузла становить 68 або 73 мм для гірських і кросових велосипедів і 68 мм для шосейних велосипедів (також зустрічаються кареточних вузли 83 мм у екстремальних велосипедів і 100 мм у фэтбайков). Ліва чашка має правосторонню різьбу, а права - лівосторонній. У більшості сучасних велосипедів використовується саме цей стандарт різьби. Під цей стандарт виробляються каретки для всіх шатунів типів від №1 до №7.5.

2. Італійська різьба (ITA, italian). Різьба M36x24 tpi. Ширина кареточного вузла 70 мм. Обидві чашки каретки мають правосторонню різьблення. Існують каретки під ті ж стандарти, що і у випадку з BSA, але вони менш поширені і знайти дані компоненти складніше.

3. Французька різьблення. 35 мм х 1 мм (25.4 tpi). Ширина кареточного вузла 68 мм. Обидві чашки мають правосторонню різьблення. Такий стандарт зустрічається в старих сталевих рамах, в наш дні знайти каретки відповідного стандарту вельми проблематично. Але Ви можете звернутися в велосипедну майстерню, в якій цю різьбу переріжуть під стандарт BSA.

4. Швейцарська різьблення. Як і в кареточном сайті французького стандарту використовується різьблення 35 мм х 1 мм (25.4 tpi). Ширина кареточного вузла також становить 68 мм. Єдиною відмінністю є те, що ліва чашка має правосторонню різьбу, а права - лівосторонній. Також, як і при французької різьбі, при наявності інструменту можливо перенарезать різьблення під стандарт BSA.

В останні роки на велосипедах високого класу все частіше почали зустрічатися кареточних вузли, які не мають різьблення. В такі рами каретки просто впресовується. Нам відомо 9 стандартів таких рам. Нижче наведено зображення з розмірами кареточних вузлів різних стандартів.

Стандарти кареток Press-Fit

 

1. BB92. Стандарт для Shimano і сумісних шатунів MTB велосипедів. Ширина 89.5 або 92 мм Компенсується проставочным кільцем 2.5 мм, що поставляється в комплекті з кареткою.

2. BB86. Стандарт для Shimano і сумісних шатунів шосейних велосипедів.

Кареточний вузол рами Press-Fit3. BB30. Відкритий стандарт, розроблений компанією Cannondale. Використовуються шатуни з 30-міліметрової інтегрованою віссю. Підшипники запресовуються в раму.

4. PF30. Також використовуються шатуни з 30-міліметрової віссю. У раму запресовуються чашки, в які вкладаються підшипники.

5. BBRight. Конструктивно - аналог двох попередніх стандартів, але кареточний вузол має велику ширину і асиметричну форму. По конструкції BBRight Direct Fit повторює стандарт BB30, а BBRight Press Fit - PF30.

6. 386Evo. Більш широка версія PF30.

7. BB90/BB95. Стандарт з запрессовываемыми прямо в раму підшипниками. Призначений для роботи з осями 24 мм. Ширина - 90 чи 95 мм.

Адаптер BB30-BSAУ деяких випадках, якщо стандарт рами і каретки/шатунів не збігаються, подружити їх дійсно неможливо. Але для деяких пар кареток і кареточних вузлів існують перехідники, завдяки яким, купуючи нову раму, Вам не обов'язково купувати нові шатуни, а достатньо лише встановити відповідний перехідник. Наприклад, на зображенні зліва Ви можете бачити перехідник з кареточного вузла стандарту BB30, що дозволяє встановити каретку з різьбленням BSA виробництва компанії FSA.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner