Чим відрізняється гірський велосипед від звичайного
Гірський велосипед в першу чергу відрізняється наявністю амортизаційної вилки, з ходом 80-100 мм, яка пом'якшує удари і вібрації від нерівностей, що зустрічаються на шляху. Найпоширенішим типом велосипедів є саме моделі з одним амортизатором, що знаходяться у вилці, ззаду (в рамі) підвіски немає.
Гірський велосипед придуманий спеціально для бездоріжжя і пересіченій місцевості, тому не варто розраховувати на нього в міських умовах. Неспішні прогулянки по рівному асфальту і тротуарної плитки краще залишити дорожніх велосипедів.
Розрізняють три види гірських велосипедів: Cross-country , АТВ і DownHill. Перша різновид була розроблена для інтенсивних поїздок по бездоріжжю. Всі моделі Cross-country оснащені переднім амортизатором, що дозволяє легко справлятися з нерівностями дороги. Найбільш поширений вид гірських велосипедів – це АТВ. Технічні характеристики велосипеда дозволяють використовувати його помірно-щадному режимі, тобто як в умовах пересіченій місцевості, так і в міському середовищі. Гірські велосипеди DownHill повністю виключають можливість переміщення по рівній поверхні. Вони призначені для спусків з гір. Моделі створені для забезпечення безпечного управління на пересіченій місцевості і збереження конструкції рами при падіннях.
Головна відмінність гірських велосипедів – міцна конструкція, здатна витримати агресивну експлуатацію. Рама виготовляється, як правило, із сталі, алюмінію, магнію, карбону або титану. Крім того, в умовах бездоріжжя не обійтися без додаткових амортизаторів, що пом'якшують вібрацію, і збільшеного керма, забезпечує максимальний контроль управління. Більшість моделей гірських велосипедів оснащене збільшеними жорсткими педалями, що запобігають зісковзуванню, і спортивним сідлом.
Гірські велосипеди набагато важче звичайних. Їзда по пересіченій місцевості рідко супроводжується високими швидкостями, тому використання полегшеної конструкції є незакономерным. Крім того, велику вагу рами забезпечує потрібний запас міцності і стійкості до деформації при падіннях. Середня вага гірського велосипеда становить 12-15 кг.
Ще одна відмінність гірських велосипедів – шини. Для посилення прохідності і стійкості необхідно збільшити площу контакту гуми з поверхнею. Як наслідок, на всіх гірських велосипедах встановлені широкі шини 2.1"-2.3"-2.5" з глибокими протекторами.
І, звичайно, на бездоріжжі просто необхідна посилена рухома підвіска. На противагу звичайним велосипедів, на всіх гірських встановлено як мінімум передній амортизатор, є високий кліренс, а вісь педалей знаходиться на рівні втулок. На просунуті моделі встановлюються виделки з блокуванням ходу, регульованою жорсткістю і швидкістю відскоку.
Підсумки
-Гірські велосипеди мають мінімум один амортизатор, посилену підвіску і високий кліренс.
-Гірські велосипеди мають міцну раму, спортивне сідло, широкий кермо і збільшені педалі.
-Гірський велосипед придуманий спеціально для бездоріжжя і пересіченій місцевості.
-Розрізняють три види гірських велосипедів: Cross-country (Крос-кантрі), АТВ (Всюдихідний велосипед) і DownHill.
-Гірські велосипеди набагато важче звичайних.
-На гірських велосипедах встановлені широкі шини 2.1"-2.3"-2.5" з глибокими протекторами.